Valnötskola

Kola täckt med choklad är gott tänkte jag och bläddrade i min chokladbok. Fastnade för en valnötskola som skulle passa bra att doppa i mjölkchoklad.
Kolan var enkel och snabb att göra men den skulle stelna i 24 timmar så godiset tog i alla fall två dagar att göra klart.
 
 
 
När jag doppat kolabitarna i tempererad choklad la jag dem på ett speciellt papper med överföringstryck för choklad. När de var färdiga blev de ett fint hjärttryck på varje bit.
Mumsiga sega kolabitar med valnötter och choklad blev det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inelov.blogg.se

Min tanke med det här är att jag ska blogga om bakning, virkning, och kanske lite målning. Det kan väl hända att det slinker in lite grann om tvillingarna också. Vi får se. Det är inte hugget i sten.

RSS 2.0