Rabarberhjärtan

Ny chokladpralin. Nytt expriment!
Jag hade tänkt göra en pralin med hallonganache. När jag letade i frysen (det är ju inte riktigt säsong för färska hallon) hittade jag istället lite rabarber från i somras. Varför inte? Rabarber och choklad måste ju bli gott tillsammans!
 
 
 
 
Det blev gott! Osäker på om man ovetandes hade kunnat identifiera smaken som rabarber men det vart en fin fräsh fyllning i den söta mjölkchokladpralinen.
Jag använde mig av isformar för att göra dessa. Funkade fint. Det är ganksa dyrt att köpa speciella pralinformar medan isformar i silikon går att få tag i billigt och i många varianter dessutom.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inelov.blogg.se

Min tanke med det här är att jag ska blogga om bakning, virkning, och kanske lite målning. Det kan väl hända att det slinker in lite grann om tvillingarna också. Vi får se. Det är inte hugget i sten.

RSS 2.0