Nötpraliner

Nu har jag exprimenterat lite med praliner igen. Hasselnötskräm i skal av mörk- och mjölkchoklad.
 
 
 
Jag har en tendens att göra saker och ting så pilligt som möjligt för mig själv. Gärna innan jag har full koll på hur det fungerar. Att göra skal av två sorters choklad visade sig vara mycket pilligt och det blev tyvär en hel del luftbubblor i dem men de vart blanka och fina i alla fall. Nästa gång ska jag vara noga med att banka formen i bordet så att all luft försvinner.
Krämen, gjord på hasselnötter och mjölkchoklad, blev god och jag lade i en hel nöt i varje för att få lite "knaprighet".
Allt som allt vart det en god pralin och ett lyckat expriment i alla fall.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inelov.blogg.se

Min tanke med det här är att jag ska blogga om bakning, virkning, och kanske lite målning. Det kan väl hända att det slinker in lite grann om tvillingarna också. Vi får se. Det är inte hugget i sten.

RSS 2.0