Jordgubbar och choklad

Nu ska jag ge mig på att blogga. Jag har startat bloggar förut men aldrig gjort mer än ett par inlägg. Vi får se hur det går den här gången.
 
Jag är hemma med mina fösta barn, tvillingflickorna Vera och Alma. Det är underbart och fruktansvärt och allt därmellan. Det har länge varit omöjligt att göra någonting alls utöver att byta blöjor, mata, torka kräk och vagga (även fast pappa Pierre ofta är hemma han också). Nu, allteftersom de växer och det faktiskt går att få in en del rutiner har denna mamma upptäckt att det ibland finns lite tid över till att roa sig.
Att ha roligt hemma när tvillingarna somnat innebär för mig bakning eller målning eller virkning eller någonting åt det hållet. Nu är då tanken att jag ska dela med mig av det jag hittar på och hoppas att det kan bli lite trevlig inspiration för den som är intresserad.
 
Något av det godaste och enklaste man kan göra (kan till och med fungera när barnen är vakna) är att doppa jordgubbar i smält choklad. Det kan väl knappast klassas som bakning men gott blir det! Häromdagen fanns det färska jordgubbar att köpa på affärn. Inte svenska så klart, men för detta ändamål går det bra i alla fall.
Alltså, smält valfri choklad i mikrovågsugn. Jag använde mjölkchoklad. Var lite försiktig så att chokladen inte bränns. Doppa de sköljda och avtorkade gubbarna. Avnjut direkt eller låt chokladen stelna lite först. Passar vid alla tillfällen.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inelov.blogg.se

Min tanke med det här är att jag ska blogga om bakning, virkning, och kanske lite målning. Det kan väl hända att det slinker in lite grann om tvillingarna också. Vi får se. Det är inte hugget i sten.

RSS 2.0