Cupcakes!

Igår åkte vi för att hälsa på ett par vänner i Märsta. Ett ypperligt tillfälle att baka lite för att ta med till fika.
Jag gjorde en valnötscupcake toppad med cream cheese frosting och en äppelcupcake toppad med vaniljkräm och "crunch".
 
 
 
Båda två blev lyckade fast äppelmuffarna skulle stått i ugnen någon minut till.
Jag utgick ifrån några av Leila Lindholms recept till båda två men modifierade en del. Jag tog till exempel knappt en femtedel så mycket florsocker till frostingen och så bytte jag bär mot äpple och kanel (uppenbarligen). Vaniljkrämen kommer från en kakbok jag har hemma. Den är gjord på äkta vanilj så klart.
"Crunchet" är i stort sett lite smuldeg, också recept från Leila men jag gräddade det för sig istället för direkt på cupcaken.
 
 
 
Väl framme i Märsta visade det sig att Mailn hade bakat en morotskaka. Det tackar man ju inte nej till i första taget! Det blev med andra ord ett rejält fika igår. Inte dumt alls faktiskt.
Emelie
2014-03-01 @ 03:37:28

Du ar sa duktig! Saknar att fika med er! <3

Svar: Åh, jag också! Hoppas, hoppas att du och din karl kan komma till Sverige i sommar. Då ska vi fika så det står härliga till ;)
Angelica Inelöv




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inelov.blogg.se

Min tanke med det här är att jag ska blogga om bakning, virkning, och kanske lite målning. Det kan väl hända att det slinker in lite grann om tvillingarna också. Vi får se. Det är inte hugget i sten.

RSS 2.0