En Himla Tårta

I lördags blev våra bebisar 1 år! Helt otroligt! Tiden har gått snabbt och långsamt på samma gång. Det känns som det var evigheter sedan de låg i varsin kuvös på Akademiska sjukhuset. Eller var det igår?
 
Vädret var ju underbart så vi bjöd familjen på grillade hamburgare och så hade jag förstås bakata en tårta. Efter buffén för tre veckor sedan tänkte jag inte göra fler tårtor på väldigt länge men nu kunde jag ju inte låta bli och det hade ju ändå gått tre veckor.
 
 
 
Det blev en vanlig sockerkaksbotten som jag fyllde med lemon curd och jordgubbar. Tårtan toppades med varmvispad maräng som jag delade upp i tre skålar. En färgades blå och blev himmel, en färgades gul och blev sol och den sista behölls vit och blev moln.
Tårtan blev söt och syrlig och jag är mycket nöjd.
 
Barnen har inte kommit så långt med maten än att de fick smaka på tårtan men de bjöds på jordgubbsbitar vilket inte uppskattades... Kräsna små liv våra barn.
Maria
2014-04-28 @ 13:31:15

Åh, vad god den ser ut!

Svar: Den va god. Speciellt dan efter faktiskt :)
Angelica Inelöv

carro
2014-04-28 @ 13:36:58
URL: http://wolfichan.blogspot.se

Men vad fin!!! :)

Svar: Tack!
Angelica Inelöv

putte
2014-04-28 @ 15:43:08

en himlatårta åt de små änglarna =)

Svar: Ja precis! En himla himlatårta :)
Angelica Inelöv




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inelov.blogg.se

Min tanke med det här är att jag ska blogga om bakning, virkning, och kanske lite målning. Det kan väl hända att det slinker in lite grann om tvillingarna också. Vi får se. Det är inte hugget i sten.

RSS 2.0